Pandemia prin care întreaga omenire a trecut recent ne-a schimbat radical stilul de viață și modul în care am efectuat activitățile cotidiene. Un exemplu în acest sens este banala acțiune de a face cumpărături. În contextul dat, cea mai mare parte a bunurilor au fost procurate online, de la alimente la echipamente sport, absolut totul s-a mutat în online.

Ce putem învăța de aici? Că un magazin online pentru afacerea ta reprezintă nu dor o oportunitate de creștere a afacerii, dar și un plan de back up în cazul unor situații neprevăzute, precum această pandemie.

Iată câteva dintre principalele avantaje ale unui magazin online:

Este deschis non-stop

Spre deosebire de marea majoritate a magazinelor fizice, un magazin online nu este limitat la un program de funcționare. Vizitatorii pot plasa comenzi la orice oră din zi sau din noapte, după cum le permite programul.

Mai mult, automatizările de care platformele de e-commerce dispun pentru întreaga parte logistică facilitează confirmarea instantă a plasării comenzii.

nonstop
program

Nu este constrâns de diverși factori externi

Exact cum am spus în introducere, pandemia a schimbat modul în care ne realizam cumpărăturile. Dacă magazinele alimentare au avut norocul de a rămâne deschise în toată această perioadă, cele mai multe au fost însă nevoite să își suspende activitatea.

Dar nu este și cazul magazinelor online. Acestea pot rămâne deschise în aproape orice context, eliminând riscul unor pierderi financiare și reprezentând chiar un avantaj competitiv.

Prețurile sunt dinamice

Acest lucru înseamnă că prețurile se pot schimba în funcție de diverși factori.

Aceștia pot fi: propriile costuri, marja de profit dorita, cererea pieței și preturile concurenților tai. 

Este o practică folosită frecvent în lumea e-commerce-ului, chiar și în rândul numelor mari din industrie, precum Amazon.

Oferă promoții instant

Discount-uri, livrare gratuită la o anumită sumă a comenzii, orice tip de promoție se poate realiza instant într-un magazin online.

Acest tip de promoții pot fi promovate în mediul online foarte ușor. Astfel traficul pe site și implicit numărul comenzilor plasate vor crește semnificativ.

Oferă recomandări și recenzii din partea utilizatorilor

Părerea altor utilizatori contează foarte mult în decizia de achiziționare a unui produs sau serviciu.

Acestea conferă potențialului client un grad de încredere în ceea ce magazinul tău în oferă. Comparativ cu descrierea produsului, concepută cu scopul de a vinde.

Este mai convenabil pentru clienți

Ne întoarcem din nou la clienți, care sunt de fapt nucleul afacerii. Este mai convenabil să își facă cumpărăturile din confortul propriei locuințe, fără să mai colinde ore în șir toate magazinele.

Atingi piețe țintă noi

Dacă magazinul tău fizic este în Timișoara, va fi puțin mai complicat să ajungi la potențialii clienți din București, dacă nu ai și un magazin online.

Avantajul acestora este că nu trebuie să te rezumi la o singură locație unde îți poți vinde produsele. Clienții au posibilitatea să comande de oriunde, atâta timp cât serviciul de curierat cu care colaborezi acoperă zona respectivă.

Costuri reduse

Bineînțeles, există costul realizării magazinului și cel de mentenanță. Dar acestea sunt considerabil mai mici decât chiria unui spațiu și salariile angajaților.

Și să nu uităm de bătaia de cap cu gestionarea unui spațiu fizic.