Realizarea unui magazin online este un proces complex, care cuprinde mai multe etape. Din acest motiv, finalizarea acestuia poate dura mai mult timp decât anticipăm într-o fază incipientă.

De asemenea, în fiecare etapă pot apărea erori neașteptate sau modificări ale planului inițial. Acest lucru poate duce la prelungirea deadline-ului, dar lucrurile calitative necesită timp.

Iată, deci, ce etape sunt parcurse pentru a livra clienților magazinele online dorite:

Cercetare & planificare

1. Analiza site-ului existent

În cazul în care clientul deține deja un site, primul pas este analizarea acestuia și determinarea aspectelor care necesită îmbunătățiri.

Există și cazuri în care este mai rentabilă realizarea de la 0 a site-ului, decât îmbunătățirea celui existent. Această variantă este mult mai convenabilă, atât pentru client, cât și pentru echipa care se va ocupa de proiect.

Dacă acesta este primul magazin online pe care clientul îl va deține, se face o analiza a unor site-uri de referință sugerate de acesta, pentru a contura o imagine globală a dorințelor sale.

2. Determinarea obiectivelor principale ale proiectului

Împreună cu clientul se discută direcția de acțiune și se stabilesc toate implementările necesare. În funcție de specificul magazinului online, modulele și implementările pot varia.

Developer-ul, împreună cu responsabilul de design pot veni cu sugestii și îmbunătățiri la propunerile clientului, pentru a ajunge la cea mai bună versiune a site-ului.

3. Stabilirea designului și a planului de dezvoltare

Tot împreună cu clientul sunt stabilite design-ul și perspectivele de viitor.

Se stabilesc numărul de pagini, structura acestora, culorile și se iau în considerare eventualele modificări care pot apărea pe parcurs. Acest lucru va ușura la momentul respectiv implementarea schimbărilor, datorită structurii gândite în acest sens.

colaborare, cooperare

Implementare design

1. Implementare design

Sunt create paginile și template-urile acestora. Din acest punct, site-ul începe să prindă contur.

În ceea ce privește culorile, acestea trebuie să reflecte specificul afacerii. Poți vedea aici semnificația acestora în web design.

Trebuie să existe o colaborare continuă între web designer și client. Acest lucru este crucial în livrarea site-ului dorit de către cel din urmă.

2. Crearea elementelor grafice

Aici vorbim despre toate elementele vizuale regăsite pe site. Fie că sunt direct trimise de client sau trebuie făcute de la 0 de designer, acestea trebuie să reflecte, din nou, specificul afacerii.

Un aspect important de care trebuie să se țină cont atunci când sunt plasate în site este ierarhia vizuală. Dacă vrei să afli mai multe, te invit să citești acest articol.

3. Retușare, îmbunătățire și conturat detalii

Chiar dacă designer-ul este de părere că totul este în regulă, feedback-ul clientului dă verdictul final.

Orice element suplimentar va fi adăugat și se va pune accentul pe detalii, care fac diferența.

Bineînțeles, în orice etapă a realizării se poate reveni la parte a de design, dacă există noi modificări dorite de client.

Dezvoltare Front-End

1. Integrare formulare și pagini cu caracter legal

Orice formular îți dorești în site, fie că e de contact sau de comandă, în această etapă va fi realizat.

De asemenea, există o serie de pagini cu caracter legal pe care fiecare site trebuie să le conțină. Nu îți face griji, developer-ul tău se va ocupa de toate.

2. Dezvoltare pagini personalizate

Aici intră home page-ul, pagina de produs, pagina de check-out și orice altă pagină își dorește clientul.

Totuși, keep it simple! Nu încărca magazinul cu pagini inutile. Vizitatorul se va pierde pe site și există riscul să îl părăsească mai repede decât ți-ai dori.

3. Integrare module de UX

Întreg site-ul trebuie gândit și construit pentru a genera o experiență plăcută utilizatorului. Totul trebuie să fie intuitiv, clar și concis, pentru a facilita navigarea.

Printre cele mai cunoscute module de UX se numără: quick check-out, semantic UI, imagini filtre, slider recenzii produse, etc.

Dezvoltare Back-End

1. Dezvoltări administrare

Tot ce se află pe un site este gestionat din panoul de administrare. De acolo se pot adăuga produse, modifica prețuri, acorda reduceri și multe altele.

Dacă ți se pare complicat, te asigur că nu este. Developer-ul tău te va instrui și vei știi să îți administrezi singur magazinul online.

2. Sincronizarea cu programul de gestiune

După alegerea programului de gestiune, acesta este implementat în site și sincronizat.

Din acest moment poți gestiona stocurile, poți emite facturi și ține evidența încasărilor.

3. Implementarea modulului de curierat

Produsele tale trebuie să ajungă cumva la clienți, nu? Iar serviciul de curierat este modalitatea pe care toată lumea o folosește.

Tu alegi cu ce firmă de curierat îți dorești să colaborezi. Poți alege și mai multe variante, pentru a fi sigură că acoperi toate colțurile țării.

4. Integrarea modulelor de marketing

Promovarea afacerii tale în mediul online și monitorizarea traficului de pe site sunt foarte importante în asigurarea succesului magazinului tău online.

Din fericire, nu trebuie să fii specialist în tainele marketingului. Există o serie de module extrem de utile, pe care developer-ul ți le poate integra în site.

Dintre acestea, amintim doar câteva: Facebook Pixel, Google Remarketing, Hotjar, Mailchimp, Chatbot, Google Tagmanager, etc.

Asigurarea calității

1. Testare pentru a ne asigura ca nu exista erori în funcționalitate și design

Este important să eliminăm orice eroare, înainte de a face site-ul disponibil. Fiecare pagină trebuie să fie complet funcțională, fiecare imagine să fie plastă la locul potrivit. e scurt, fiecare element să file la locul său.

2. Verificarea vitezei

Utilizatori de internet au afirmat în nenumărate rânduri că 3 secunde este timpul maxim pe care sunt dispuși să îl aștepte pentru încărcarea unui pagini web. În caz contrar, vor abandona și vor opta pentru un alt site.

De aceea este foarte important să ne asigurăm că magazinul tău online se încarcă cu viteză supersonică!

3. Migrarea pe serverul live

Din acest moment site-ul tău este disponibil utilizatorilor, iar tu te poți bucura de afacerea ta!