Când vorbim de realizarea unui magazin online, trebuie să acordăm o atenție deosebită paletei de culori pe care o alegem. Acestea transmit diverse stări și sentimente vizitatorilor site-ului și pot juca un rol important în decizia finală de achiziționare a unui produs.

După cum probabil știați deja, culorile pot fi grupate după diverse criterii, precum culori calde, reci, nonculori, primare sau secundare. De asemenea, culorile au o anumită simbolistică și în funcție de culturi (exemplul clasic în care doliul este marcat atât prin negru, cât și prin alb, în diverse părți ale lumii).

Roșu (culoare cladă, primară)

Roșul este o culoare cu un impact vizual foarte puternic, de aceea, utilizat în exces, poate chiar copleși vizitatorii site-ului tău. Totuși, este recomandat pentru a pune accentul sau a evidenția un anumit element sau o zonă de pe site.

Roșul este asociat, în general, cu pasiunea și puterea, furia sau importanța (oare de ce covorul roșu este..roșu? 🙂 ), însă și cu pericolul (culoarea roșie a semaforului sau indicatoarele de avertizare).

În alte părți ale lumii, roșul simbolizează fericirea și se crede că aduce noroc (în China), iar la polul opus, în Africa de Sud, simbolizează doliul. Și cum era de așteptat, roșul este frecvent asociat cu comunismul.

Galben (culoare caldă, primară)

Galbenul este o culoare extrem de jucăușă, asociată adesea cu fericirea sau speranța. Este totodată o culoare neutră în ceea ce privește articolele pentru bebeluși, spre deosebire de albastru sau roz.

Nuanțele de galben deschis inspiră o senzație de calm, în timp ce nuanțele mai închise, spre auriu, conferă un aer antic design-ului tău și poate fi utilizat atunci când vrei să le transmiți vizitatorilor un sentiment de permanență.

Portocaliu (culoare caldă, secundară)

Portocaliul este o culoare extrem de versatilă. Se pliază foarte bine pe design-uri care să te ducă cu gândul la schimbare, vitalitate sau creativitate.

De asemenea, este foarte util atunci când dorești să evidențiezi un element într-un mod mai puțin „agresiv” decât o face roșul.

Albastru (culoare rece, primară)

În funcție de nuanță, albastrul poate transmite mai multe stări. Nuanțele deschise fac trimitere la prietenie, calm sau responsabilitate, în timp ce albastrul închis are conotații spirituale și religioase.

În web design, albastrul este foarte frecvent întâlnit (Facebook, Twitter, Messenger,etc.), deoarece inspiră putere și încredere.

Este o alegere excelentă pentru butoanele CTA – ies ușor în evidență și se integrează armonios în cele mai multe design-uri.

Verde (culoare rece, secundară)

Verdele se potrivește perfect în design-urile legate de starea de bine, sănătate, natură sau stabilitate.

De asemenea, acestă culoare transmite atât calmul albastrului, cât și energia galbenului (paradoxal, știu).

Violet (culoare rece, secundară)

În trecut, pigmentul pentru obținerea culorii violet era greu de extras. Astfel țesăturile de acestă culoare erau foarte scumpe și cel mai adesea reveneau caselor regale. Tocmai din acest motiv, chiar și în ziua de azi, violetul este asociat cu roialitatea și luxul.

Negru (nonculoare)

Negrul are o latură duală: poate sugera atât eleganța , puterea sau formalitatea, dar în același timp este asociat cu tristețea și rebeliunea.

În funcție de culorile cu care este asociat, negrul poate genera un design conservator, tradițional sau unul modern, neconvențional. De asemenea, negrul este mai mereu prezent în design-urile minimaliste.

Alb (nonculoare)

Albul simbolizează puritatea și simplitatea. În design le oferă celorlalte culori posibilitatea de a transmite stări și sentimente. Astfel, este mai mult un element de echilibru între alte elemente.

Totuși, la fel ca negrul, albul este caracteristic design-urilor minimaliste.

În funcție de stările pe care dorești ca site-ul tău să le transmită vizitatorilor, trebuie să ai în vedere paleta de culori în jurul căreia se va contura întregul design-ul.

Sursă: https://www.smashingmagazine.com/2010/01/color-theory-for-designers-part-1-the-meaning-of-color/