Tot ce vedem ]n jurul nostru are o formă. La fel și în cazul unui website, fiecare element este realizat într-o anumită formă, pentru a transmite o idee sau un sentiment.

Putem împărți formele în trei categorii:

1. Forme geometrice – sunt cele mai de bază forme, pe care le poate percepe oricine, fără prea mare efort. Aici ne referim la binecunoscutele pătrate, cercuri sau triunghiuri.

2. Forme organice – nu sunt simetrice, la prima vedere, și întruchipează elemente din natură, precum flori sau copaci.

3. Forme abstracte reprezintă forme create de către om, precum semnele care reprezintă un bărbat și o femeie pe ușile toaletelor.

În designul web, indiferent că vorbim de elementele din pagină sau logouri, formele geometrice sunt cele mai prezente. Iată semnificațiilor acestora:

Cerc: semnifică ceva fără sfârșit, neted și blând datorită lipsei colțurilor. Cu ajutorul umbrelor plasate corect, poate transmite ideea de libertate de mișcare.

Pătrat și dreptunghi: sunt adesea asociate cu rezistența și securitatea, datorită formei „rigide”. Pentru a genera un efect mai dinamic, este recomandată înclinarea elementelor de aceste forme.

Triunghi : poate indicat stabilitate, dacă are vârful în sus sau instabilitate, dacă are vârful în jos. De asemenea, arată direcții.

Având 3 laturi, poate face trimitere la spiritualitate, religie sau mister.

Poligoane regulate cu mai multe laturi: indiferent de care formă din această categorie vorbim, utilizarea lor în realizarea unui design aduce o notă de originalitate și un plus de creativitate rezultatului final.

Spirale: reprezintă creativitatea, progresul, natura și transformarea. Totuși, dacă nu sunt poziționate armonios în design, pot fi obositoare pentru ochi.

Ce formă predomină în designul site-ului tău? 🙂