Chiar dacă nu lucrezi sau nu ai studii în domeniu, este bine să cunoști terminologia. Astfel, îți va fi mai ușor să discuți cu designerul website-ului tău.

Desigur, acesta poate adopta un limbaj nespecializat în convorbire, dar este mai bine să fi pregătit, pentru orice eventualitate.

Iată o listă cu cei mai utilizați termeni din web design cu care poate nu îți sunt familiari:

Backend

Reprezintă partea ”din spate” a site-ului, unde vizitatorii obișnuiți nu au acces. Aici se găsesc structura informațională a website-ului, conținutul și aplicațiile.

Frontend

Reprezintă totalitatea elementelor unui website pe care un vizitator le poate vedea (pagini, imagini, conținut, etc.). Altfel spus, este interfața pe care o folosesc utilizatorii pentru a accesa conținutul site-ului.

Bounce rate

Se referă la procentul de persoane care părăsesc site-ul de pe aceeași pagină de pe care l-au accesat, fără să navigheze pe alte pagini.

Este foarte utilă pentru a determina gradul de navigabilitate și calitatea conținutului de pe site.

Call-to-Action

Reprezintă o imagine sau un text care îndeamnă vizitatorii să îndeplinească o sarcină pe site („Rezervă acum”, „Contactează-ne”, etc.).

În general, textele sunt regăsite pe butoane.

Design responsive

Reprezintă maniera în care paginile web sunt create pentru a se adapta rezoluției oricărui device. Astfel, structura și calitatea conținutului nu sunt afectate.

Landing page

Reprezintă o pagină web autonomă, creată în scopuri de marketing sau publicitate. Acesta este locul unde reclamele de pe Facebook sau alte canale îi trimit pe vizitatori.

Aceste sunt proiectate special pentru a îndemna vizitatorii la o acțiune, cum am prezentat mai sus „Call-to-Action”.

Breadcrumbs

Reprezintă elementele de navigație care apar, în general, în partea de sus a paginii. Acestea au scopul de a arăta paginile și sub-paginile care sunt înaintea celei pe care se află vizitatorul.

Favicon

Sunt iconițele minuscule, personalizate, care apar lângă adresa site-ului, în bara de adrese web.

În general este reprezentată de logoul companiei.

Hexadecimal

Reprezintă o modalitate de definire a culorilor online. Aceste coduri ale culorilor conțin combinații de cifre de la 0 la 9 și litere de la A la F.

Plug-in

Constituie o modalitate de a extinde funcționalitățile unui website, fără a fi necesară modificarea codului.