Într-un domeniu precum eCommerce-ul, relevanța este cuvântul cheie pentru a rămâne pe piață. Din acest motiv, business-urile online trebuie să țină pasul cu cele mai noi tendințe. În acest articol vă prezentăm 10 tendințe pentru anul 2020, care pot fi implementate chiar azi!

Apelează la o abordare personală

Ce a făcut afacerile să iasă mereu în evidență în fața competitorilor? Un lucru simplu: customer engagement-ul. Doar pentru că un magazin este online, nu înseamnă că nu se poate crea o relație cu clienții.

În acest sens, accesul la un sistem CRM poate fi cel mai benefic tool pe care îl ai dispoziție. Să ai acces și să utilizezi datele personale, dar și istoricul comenzilor clienților tăi îți oferă posibilitatea să le oferi ulterior servicii mult mai personalizate.

Fii flexibil

Un alt aspect vital este modalitatea de plată. Când vorbim de lumea eCommerce-lui, cu cât pui la dispoziție mai multe metode de plată pe site, cu atât vei avea parte de mai mult succes.

Nu te limita doar la plata ramburs. Implementează module de plată cu cardul sau, de ce nu, chiar și PayPal.

Fii interactiv

Unul dintre principalele motive ale abandonului coșului de cumpăraturi îl reprezintă îndoielile vis-a-vis de achiziționarea produsului în cauză. Acestea apar din cauza faptului că produsele pot fi vizualizate doar în imagini standard.

O opțiune prin care clienții pot vedea în întregime produsul ar reduce numărul de coșuri abandonate. Acest proces implică o imagine 3D a produsului sau un video 360 de prezentare, care permite vizualizarea atentă a fiecărui detaliu.

B2B

Când ne gândim la eCommerce, primul lucru care ne vine în minte este relația afacere – client. Dar dacă ți s-ar spune că este posibil să faci mai mult de atât, te-ai gândi la B2B (business to business)? Ei bine, eCommerce-ul B2B este în plină ascensiune, dezvoltându-se cu o viteză amețitoare.

Îmbunătățește-ți sistemele

Poate cel mai important trend pe care trebuie să îl urmezi cât mai curând este îmbunătățirea procesului de plasare a comenzii. Dacă stăm să ne gândim, acest proces este nucleul afacerii tare online.

Este de preferat ca acest proces să fie cât mai simplu atât pentru tine, cât și pentru client. Din acest motiv, un sistem de gestionare a comenzilor îți va ușura cu siguranță munca.

Utilizează video-uri

Introducerea video-urilor în afacerea ta online, chiar și la cel mai simplu nivel, poate reprezenta impulsul de care aveai nevoie. Video-urile pot fi folosite în multe scopuri: de la a lansa un produs nou, până la a prezenta instrucțiunile de utilizare ale acestuia. Indiferent despre ce este vorba, un video reprezintă o modalitate mult mai personală de a interacționa cu clientul.

Utilizează Chatbots

O mulțime de clienți își doresc să poată întreba anumite lucruri înainte de a achiziționa un produs. De cele mai multe ori aceste întrebări sunt suficient de simple pentru a apela la un chatbot.

De asemnea, această oportunitate vine cu un set de avantaje greu de ignorat: un chatbot poate lucra 24/7, poate răspunde aproape instant unei întrebări des întâlnite și poate oferi informații despre modalitățile de plată, livrare, program de lucru etc.

Produse personalizate

E minunat să îi poți oferi clientului tău produsul pe care și-l dorește, dar de ce să îl lași să caute pe tot site-ul, când îi poți pune la dispoziție opțiunea de a-și personaliza produsul dorit. Mai mult decât atât, prin această modalitate poți colecta informații despre ce preferă clienții tăi și ulterior poți afișa anumite produse similare către aceștia prin reclame online.

Micro Markets

În cazul în care nu ești un brand consacrat, clienții nu vor ajunge așa ușor la tine. De aceea tu trebuie să depui eforturi pentru a ajunge la ei. În ajutorul tău însă vin micro market-urile, locuri din afara site-ului tău unde clienții îți pot găsi cu ușurință produsele.

Cea mai simplă metodă este să îți listezi produsele în Marketplace-ul Facebook, iar apoi să le promovezi prin intermediul reclamelor plătite pe Facebook și Instagram. De asemenea, îți poți lista produsele și pe Google, cu ajutorul unui cont Google Merchant.

Opțiunea de „încearcă și cumpără”

Cine spunea că acest lucru este strict rezervat magazinelor tradiționale? Le poți pune la dispoziție clienților tăi această posibilitate gratuit sau contra cost, pentru a le ușura decizia finală de cumpărare și pentru a menține o relație mult mai bună cu aceștia.

Surse: https://www.kreoweb.com/blog/ecommerce-trends-2020/

https://ecommercefastlane.com/top-10-ecommerce-trends-for-2020/