Diferența majoră dintre magazinele fizice și cele online o reprezintă faptul că primele oferă posibilitatea de a vizualiza, analiza sau încerca un produs înainte de a lua decizia finală de achiziționare.

Brick and mortar store

Aici intervine rolul imaginilor produselor pentru a-i convinge pe potențialii clienți de faptul că produsul tău este exact ceea ce ei caută. Din acest motiv ele trebuie să fie cât mai calitative, pentru a surprinde toate detaliile și pentru a putea oferi pe cale vizuală toate informațiile necesare.

Acestea sunt principalele funcții pe care un magazin online le ocupă:

Imaginile oferă informații în mod instantaneu

În acest caz zicala „o imagine valorează cât o mie de cuvinte” se aplică perfect.

O fotografie oferă mai multe detalii decât o face un text lung în care încerci să detaliezi aspecte precum forma, culoarea sau design-ul. Fiecare poate interpreta după bunul plac informațiile scrise și este foarte posibil să își imagineze complet diferit produsul, față de cum este el în realitate. De aceea, este mai bine să lăsăm imaginile să vorbească de la sine.

Watch

Imaginile ajută la scanarea site-ului

Nimeni nu va sta să parcurgă blocuri imense de text pentru a afla care este specificul afacerii tale. Imaginile ajută la formarea rapidă a unei idei vis-a-vis de ceea ce se găsește de fapt pe site și îi vor determina pe vizitatori să citească mai multe informații despre produsele care îi interesează.

Online store

Imaginile sunt ușor de diseminat

Într-o lume digitalizată și permanent conectată, „share-uitul” imaginilor a devenit o activitate obișnuită. Prin intermediul pozelor postate de clienți pe rețelele de socializare sau trimise între prieteni, produsele tale se bucură de o expunere uriașă, ceea ce ar trebui doar să te bucure.

De asemenea, majoritatea rețelelor de socializare pun accentul pe imagini, în detrimentul textelor.

Photography

Imaginile îmbunătățesc SEO

Optimizarea textului din site nu este întotdeauna suficientă pentru creșterea traficului organic, dar imaginile pot crește cu ușurință valoarea SEO.

Acestea oferă posibilitatea de a adăuga în site numele fișierului sau ALT-TEXT-ul, care pot fi gândite astfel încât să fie indexate cât mai eficient.

Dar totuși, cum ar trebui să arate o imagine de produs? Există două categorii de astfel de imagini pe care le poți folosi pe site-ul tău:

1.Clean

Este o imagine curată, cu fundalul alb, care conține doar produsul (împreună cu accesoriile care îl însoțesc, dacă este cazul). Acesta surprinde produsul din cât mai multe unghiuri, pentru a genera o imagine de ansamblu cât mai exactă.

Soda bottle

2.Lifestyle

În acest tip de imagini, produsul este utilizat efectiv în mediul în care se presupune că va fi ulterior folosit. De asemenea, este recomandat să se regăsească în aceste fotografii și alte produse complementare, pentru a crea o imagine globală cât mai elaborată.

Soda

Surse: https://www.thecreativemomentum.com/blog/why-product-images-are-so-important-in-ecommerce

https://www.bigcommerce.com/blog/how-to-rock-product-photography-on-a-budget/#basic-product-photography-equipment-and-process