Recent, Google a anunțat că după mai bine de 4 ani de testări, oficial va începe să indexeze site-urile pornind de la versiunea lor mobilă.

Ce înseamnă acest lucru? Pe scurt, site-urile care nu sunt responsive vor pierde locurile ”fruntașe” din paginile Google, în detrimentul celor optimizate pentru dispozitivele mobile.

indexare Google

Dar ce este, de fapt, designul responsive? Pentru a oferi o definiție cât mai simplă, putem spune că reprezintă capacitatea unui site de a-și adapta designul paginilor în funcție de rezoluția ecranului dispozitivul de pe care sunt accesate (desktop, tabletă, telefon), fără a suferi degradări semnificative, în vederea asigurării unei experiențe cât mai plăcute utilizatorilor.

design responsive

Pe lângă aspectul legat de indexarea în Google, un design responsive mai aduce o serie de beneficii suplimentare site-ului tău, precum:

1. Contribuie la experiența utilizatorului

În cazul unui design responsive, conținutul paginii se adaptează automat la rezoluția device-ului de pe care a fost accesat, fără a necesita ajustări manuale. Astfel, vizitatorii nu sunt nevoiți să părăsească site-ul tău din cauza experienței neplăcute de navigare.

2. Crește traficul pe mobil

Studii recente arată că în anul 2019 aproape 50% din traficul online provine de pe device-urile mobile. Astfel, un site care se adaptează oricărui ecran va contribui semnificativ la creșterea afacerii tale.

3. Simplifica procesul de development al site-ului

Este mai simplu și mai eficient să creezi de la bun început un singur site care sa fie responsive, decât site-uri separate pentru desktop și mobil. Ulterior, modificările și îmbunătățirile pe care vrei să le aduci site-ului tău vor fi făcute o singură data, nu independent, pentru fiecare versiune a acestuia.

web development

4. Timp de încărcare mai bun

Dacă site-ului tău îi ia mai mult de 3 secunde pentru a se încărca, șansele ca vizitatorii să îl părăsească sunt foarte mari. Un site responsive se va încărca aproape instant, astfel facilitând experiența utilizatorilor.

5. Îmbunătățește SEO

Din Aprilie 2015, Google a început să ia în considerare și responsivitatea ca factor în poziționarea site-urilor în căutări.

Un singur site care se adaptează pe toate device-urile exclude conținutul duplicat. Astfel nu afectează clasificare în rezultatele căutărilor pe Google.

6. Reduce costurile

Având un singur site, costurile de development și mentenanță sunt semnificativ mai mici decât în cazul versiunilor diferite pentru desktop și mobil.

reducere costuri

7. Simplifică mentenanța

La fel ca în cazul costurilor reduse, este mult mai ușor de întreținut un singur site, decât versiuni diferite pentru fiecare device.

8. Crește gradul de încrederea în afacerea ta

Un site care arată și se comportă pe device-urile mobile la fel de bine ca pe desktop sugerează interesul acordat experienței utilizatorului de către antreprenor. Prin urmare, eforturile nu vor trece neobservate și vor spori încrederea și aprecierea afacerii de către vizitatorii site-ului.

9. Scade bounce rate-ul

Cum am mai spus în nenumărate rânduri, dacă site-ul tău nu este user-friendly, este probabil să pierzi o parte din publicul tău țintă. În caz contrar, un site responsive va contribui la loializarea acestora și implicit, va duce la scăderea bounce rate-ului.

10. Crește numărul lead-urilor și conversiilor

În acest caz ecuația e simplă: un nivel ridicat de atenție acordat experienței utilizatorului + bounce rate scăzut = o creștere semnificativă în ceea ce privește conversiile!

conversii

Surse:

https://stirileprotv.ro/stiri/ilikeit/schimbarea-anuntata-de-google-va-afecta-toate-site-urile-din-lume.html

https://enterprisemonkey.com.au/blog/10-benefits-responsive-web-designs/

https://apiumhub.com/tech-blog-barcelona/advantages-of-responsive-web-design/

https://business.tutsplus.com/articles/advantages-of-responsive-web-design–cms-30703

https://www.thebyte9.com/news/responsive-web-design-what-can-it-do-for-your-business